Monday, August 31, 2009

Dataran Merdeka Menjadi Tumpuan

Lebih 5000 warga kota membanjiri dataran merdeka malam tadi untuk bersama2 menyambut detik kemerdekaan walaupun kerajaan telah memaklumkan tiada apa2 sambutan hari kemerdekaan pada tahun ini sebagai menghormati bulan ramadhan selain mengambil langkah pencegahan penularan wabak h1n1 yang sedang melanda dunia ketika ini.

rata2 daripada warga kota tidak mahu melepaskan peluang untuk mengira detik 12 tgh malam walaupun tiada percikan bunga api selain dari laungan dan jeritan daripada anak-anak muda di situ.

tinjauan juga mendapati kebanyakan yang datang adalah dari golongan muda dan remaja yang mengambil peluang malam merdeka untuk membuang masa atau berhibur selain dari golongan berkeluarga yang datang untuk melihat sama ada terdapat sambutan yang diadakan dan juga sementara menunggu waktu untuk bersahur.

selain dari dataran merdeka, warga kota turut berkumpul di tempat tumpuan seperti di KLCC dan juga kawasan bukit bintang. cuma apa yang jelas ialah sambutan yang diadakan di bukit bintang apabila tinjauan dapat melihat tinggalan dari sambutan tersebut seperti semburan buih2 dan juga sampah yang dilihat merata tempat. juga turut dapat dilihat anggota polis yang berkawal di kawasan itu bagi mengelak berlakunya perkara2 yang diluar jangkaan. manakala di klcc tiada sambutan diadakan selain hanya kumpulan2 warga kota yang berkumpul sahaja.

orang ramai berkumpul di dataran merdeka

mula meninggalkan datran merdeka sebaik tiada percikan bunga api di udara

1 comment:

  1. balik lerr...sembahyang terawih lagi best!!! keke~ Salam Merdeka!!! hehe~

    ReplyDelete

your comments is valuable..