Monday, August 31, 2009

When The Riders Meet The Riders

berjumpa pengayuh2 tegar adalah sesuatu yang mengujakan apabila selain dari dapat berkenalan juga dapat mengambil sedikit pengalaman dari penceritaan mereka2 ini. ada di antara mereka adalah daripada mereka2 yang suka touring dan tidak kurang juga berkayuh secara santai selain dari mencari kesihatan.

tetapi apa yang paling menarik sekali ialah berjumpa dengan pereka basikal dimana dia menjadikan hobi itu sebagai sesuatu yang memuaskan hati selain dari mencari sedikit pendapatan hasil dari mencipta basikal khusus untuk penggemar basikal 'custom'. nama beliau ialah pakcik zul. berumur 56 tahun. tinggal di pantai hillpark. telah lama berkecimpung dalam pembuatan basikal custom. antara rekaannya telah dipaparkan di lobi HOTEL REGENCY ci chow kit. dan mempunyai kumpulan yang dinamakan chicky chickers.


saya dan azly, rakan roodie juga bertemu sorang brader dari pj yang ditinggalkan rakan, serta 2 kumpulan rider. kalau ikutkan ada jugak kumpulan budak2 yang berbasikal tapi rasanya terkeluar dari ideologi kot. dan kami akhirnya mengambil keputusan untuk bergabung dengan satu kumpulan itu dan berkayuh sehingga pancit...

so route untuk malam tadi
saya dan azly dari desa pandan --- jalan ampang ---jln tun perak --- dataran merdeka (lepak2 jumpa rider dll) --- join geng rider --- jalan tun perak --- jalan pudu --- jln b.bintang --- lorong2 blkg b.bintang --- jln sultan ismail --- kg baru (lepak minum2 dan borak2) --- sambung jln kg baru --- jln pahang ---naik duke --- berpisah di persimpangan au3 --- saya terus ikut setiawangsa --- jln jelatek --- desa pandan.

apapun terima ksih kepada yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung. jasa tuan2 amat dihargai. lepas ni boleh join lagi...

geng orang lama


geng yang kami join

lepak seketika di kg baru


turut berkongsi minat yang sama

2 comments:

  1. interesting way of elaborating the historical night, way to go!

    ReplyDelete
  2. Yeh Bebeh.. thank for the pic brader.. will follow your blog and keep riding bebeh..

    mansid11.blogspot.com

    ReplyDelete

your comments is valuable..