Monday, November 16, 2009

Bolasepak pusingan kelayakan piala AFC 2011

piala malaysia telah pun melabuhkan tirai, tetapi tidak bermakna pemain2 bolasepak negara kita juga melabuhkan punggung2 mereka didepan TV menonton EPL. terbaru pada hari rabu ini bertempat di stadium nasional bukit jalil anak2 buah k.rajagobal akan turun menentang uzbekistan bagi mencari tempat untuk ke piala AFC 2011.

saya tidak lah berapa tahu sangat maklumat2 penuh tetapi menurut rakan yang terlibat secara langsung dalam liputan bolasepak ini memaklumkan yang perlawanan hari rabu ini sepak mulanya adalah pada pukul 5.30 petang. dan kepada peminat2 bolasepak tempatan marilah kita beramai2 memeriahkan stadium bukit jalil dengan memberi sokongan kepada pasukan negara. tapi bukanlah memeriahkan dengan baling mercun sana sini. siaran tertunda akan disiarkan pada pukul 12.30tgh mlm yang sama di TV1.

yang penting ketepikan dulu unsur2 kenegrian yang mungkin masih merasuk dalam diri sesetengah penyokong negara kita sebab dalam barisan pemain2 malaysia tu dari NS ada kelantan ada selangor ada dan juga dari negeri2 lain di malaysia.

dan lagi satu yang mana suka cucuh sana cucuh sini hentikanlah tabiat buruk seperti yang berlaku pada perlawanan akhir piala malaysia baru2 ni. nanti tak pasal2 belum habis kira kerugian hari tu dah kena kira kerugian baru pulak.

apapun majulah bolasepak utk negara...

No comments:

Post a Comment

your comments is valuable..