Thursday, August 5, 2010

MALGA PENTINGKAN DIRI?


kejohanan golf amatur wanita terbuka malaysia baru menutup tirai hari ini dengan empat kedudukan teratas didominasi pemain muda malaysia.

namun dari sumber rapat persatuan golf malaysia MGA, MALGA dikatakan banyak mementingkan diri dengan tidak memaklumkan atau duduk berbincang dengan kebanyakan aktiviti-aktiviti yang dijalankan terutama membabitkan kejohanan besar walaupun ianya dikatakan bernaung dibawah MGA.

ia sedikit sebanyak menyukarkan MGA sebagai payung semua persatuan golf di malaysia. sementelah MGA bernaung di bawah persatuan golf dunia yang turut menjejaskan kredibilitnya sebagai badan yang menguruskan hal ehwal golf dalam negara.

difahamkan MALGA telah dipanggil untuk berbincang mengenai kejohanan golf amatur wanita MLAO tetapi MALGA dikatakan beberapa kali tidak hadir berjumpa MGA.

bukan itu sahaja, diberitakan juga bahawa bekas-bekas ahli MALGA yang keluar dari persatuan itu mendakwa MALGA kurang atau tidak menjaga kebajikan ahli-ahlinya selain kekurangan aktiviti-aktiviti yang melibatkan ahli.

menurut sumber rapat itu lagi setiap persatuan atau penganjur yang ingin menganjurkan sebarang kejohanan golf perlu memaklumkan kepada MGA.

antara perkara yang menjadi persoalan pihak MGA ialah penganjuran kejohanan golf amatur wanita terbuka malaysia. ini kerana MGA turut menganjurkan kejohanan golf terbuka amatur malaysia yang mana turut dipertandingkan kategori wanita.

mungkin MALGA ada sebab tersendiri atas semua masalah-masalah yang terjadi antara mereka. tapi kita cuma berharap agar perjalanan pemain-pemain golf muda dapat diteruskan terutama jika merasakan pemain itu mempunyai potensi besar dibawa ke kejohanan lebih tinggi.

masalahnya bukankah jika pemain itu ingin bertanding ke luar negara atau mewakili negara ke kejohanan besar perlu melalui MGA?

No comments:

Post a Comment

your comments is valuable..