Saturday, September 12, 2009

when the team meet the team

salam... entry kali ini agak menarik sedikit, apabila saya berjaya mengumpulkan 22 riders malam tadi (jumaat) untuk berkayuh sekitar KL. Kisah bermula apabila grup nipah dari desa pandan tunggu grup duke (ampang) di klcc. so saya ternampak 1 grup lagi sedang berkeliaran di klcc. disangkakan 1 grup yang dijanjikan oleh grup duke untuk tgu. grup ini dari kelana jaya. tetapi rupanya bukan mereka namun yang menariknya grup ini lah grup PUJMAC http://puncakjalilmountainbike.blogspot.com/. so setelah berborak2 dan mempelawa dan mereka pun setuju follow maka kayuhan bermula dengan saya kira ada 4 team. PUJMAC, NIPAH(desa pandan), DUKE(ampang) dan 3 riders dari kelana jaya.

route dari klcc ke jln ampang - jln sultan ismail - jln p.ramlee - menara kl - turun jln sulten ismail - jln doraisamy - kg baru - chow kit - jln raja laut - jln tun ismail - bukit tunku - wisma tani - istana selangor - tugu negara - bukit aman - bukit perdana - masjid negara - dataran merdeka.

sehingga dataran merdeka team dari bukit jalil berpisah memandangkan jauh lagi perjalanan mereka. lain2 grup meneruskan kayuhan ke destinasi masing2. dari jalan ampang 3 riders dari kelana jaya terus ke klcc ambik kereta, nipah ke desa pandan manakala grup dari ampang kembali ke ampang.

walaupun 3 riders tidak berjaya menamatkan kayuhan disebabkan masalah pancit badan dan lost di tengah2 kesibukan kota, namun ia bukanlah penghalang untuk meneruskan agenda kayuhan menguji kekuatan fizikal dan mental. dan ia sedikit sebanyak sebagai latihan kepada riders2 yang akan berjuang pada http://www.eccmalacca.blogspot.com/ nanti.

berkumpul

di klcc

bukit tunku

dataran merdeka



VIVA RIDERS!!!

1 comment:

  1. Kalau dah macam itu punya kayuh, abang tak larat nak ikut.....betul-betul hebat kau orang semua. Bukan sahaja dalam hutan balak, dalam hutan batu lagi menyerlah . SYABAS.....diam-diam anak mak mertua kat orang tak bising ke.

    ReplyDelete

your comments is valuable..