Sunday, July 18, 2010

MENANTI KEPIMPINAN BARU FAM

31 julai ini kita akan dapat menyaksikan kepimpinan baru persatuan bolasepak malaysia FAM bagi penggal 2010-2015. cuma pertandingan kali ini bakal melihat ramai tokoh mencuba nasib berebut kerusi-kerusi hangat persatuan bola sepak utama di malaysia itu.

seperti biasa bagi jawatan presiden Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah kekal memegang jawatan tanpa mahu di cabar oleh sesiapa. jawatan lain contohnya timbalan presiden, 6 calon cuba mempertaruhkan nasib berebut 2 kerusi penting itu. yang pasti khairy jamaluddin tidak akan mempertahankan jawatan timbalan presiden yang dipegang sebelum ini. mungkin terlalu sibuk dengan dunia politiknya atau mungkin juga tidak mampu untuk memberikan khidmat kepada bolasepak.

nampaknya kali ini begitu ramai nak membuktikan kehebatan mereka. tak macam dulu. mungkin sebab track record yang dah mereka ada sebelum ni. sebagai contoh Tengku Abdullah yang 'berehat seketika' dari bolasepak membuat comeback setelah yakin persatuan hoki yang dipimpinnya mampu untuk dilepaskan berdikari. kalau dilihat atas kertas, tengku abdullah rasanya tak ada masalah nak dapatkan kertas undi.

cuma datuk redzuan sheikh ahmad yang dah lama memegang jawatan timbalan presiden mungkin terpaksa berhadapan dengan cabaran sengit dari mereka2 yang mempunyai reputasi dan pengaruh yang besar. selain itu juga populariti pancabarnya mungkin sedikit sebanyak mempengaruhi proses pengundian nanti.

bagi jawatan naib presiden pula hanya dato' afandi hamzah yang akan mempertahankan jawatannya. dato' che mat jusoh pula akan mencuba nasib bertanding jawatan timbalan presiden. dua lagi penyandang tidak bertanding. selain itu dato raja ahmad zainudin kembali bertanding setelah tewas dalam pemilihan sebelum ini.

kongress FAM akan bersidang di gelnmarie, shah alam.

SENARAI CALON2 YANG BERTANDING-

PRESIDEN
Sultan Ahmad Shah - menang tanpa bertanding

TIMBALAN PRESIDEN (2 kerusi)
1. Tengku Abdullah Sultan ahmad Shah
2. Dato' Sri Redzuan Sheikh Ahmad
3. Dato' Che Mat Jusoh
4. Tan Sri Anuar Musa
5. Dato' Seri Shahidan Kassim
6. Dato' Mokhtar Ahmad

NAIB PRESIDEN (4 kerusi)
1. Dato' Afandi Hamzah
2. Dato' Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar
3. Dato' S. Subramaniam
4. Dato' Hamidin Mohd Amin
5. Dato' Seri Zahrain Hashim
6. Dato' Seri Abdullah Hishan Mohd Hashim
7. Dato' Subahan Kamal
8. Dato' Lawrence Gimbang

AHLI EKSEKUTIF (8 kerusi)
1. Tan Sri Mohd Noor Abdul Rahim
2. Dato' Sri Abdul Aziz Abdul Rahman
3. Dr Hamdan Mohamed Khalib
4. DAto' Takiyuddin Hassan
5. Dato' Jeferey Low Han Chau
6. Dato' Astaman Abdul Aziz
7. Dato' Ibrahim Shamsuddin
8. Dato' Osman Salleh
9. Dato' Soh Chin Ann
10. Rosmadi Ismail
11. Mej Rani Abdul Rahim
12. Wan Mohd Nizam Wan Omar
13. S. Sivasundram

No comments:

Post a Comment

your comments is valuable..